پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403 - Thu 02 May 2024
  • نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی اعتمادی به آمریکا است/ جوانان باید منطق شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل را بدانند/ دیدار تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران با رهبر انقلاب+فیلم

  • حزب‌الله با رگبار موشکی حمله ارتش اسرائیل را تلافی کرد

  • جنایات کومله به‌روایت تنها معلم بازمانده «برده‌سور»

  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه: عملیات «وعده صادق» نکات پنهان زیادی دارد/آمریکایی‌ها گفته بودند دخالت نمی‌کنیم اما کردند+ فیلم

  • مانور عجیب روی کاهش نقدینگی

  • استایل گران قیمت بهاره رهنما

  • فرمانده‌ای که پسرخاله صدام را اسیر کرده بود

  • از ادعای شکنجه تا پیام‌های لحظه آخر به مادرش+ عکس و فیلم

  • زندگینامه شهید مرتضی مطهری، معلمی بزرگ و برگزیده

  • تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور +عکس

  • تصمیم‌گیری سلیقه‌ای عربستان در افزایش سهمیه حج+ عکس

  • پلیس در حال انجام وظیفه/ به ترک فعل ۳۲ دستگاه مسئول درباره حجاب رسیدگی خواهد شد؟+ فیلم

  • افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت

  • امکان آزادی مشروط بابک زنجانی وجود دارد ؟

  • دلالت‌های مهم قانون H.R.815 برای ایران

  • جزئیات جدید درباره کاهش ساعت کاری ادارات

  • زهر چشمی که ایران در حمله به «نواتیم» از نتانیاهو گرفت، بی‌سابقه بود

  • روند خوب تولید؛ توقف فروش رسمی/ خودروهای تولیدی کجا هستند؟

  • ماجرای زمین خوردن شهید خرازی و روضه زنده

  • با خانواده توماج صالحی آشنا شوید+عکس‌ و فیلم

  • |ف |
    | | | |
    کد خبر: 213537
    تاریخ انتشار: 08/دي/1399 - 12:49

    شهیدی که در روز شهادت حضرت زهرا (س) به شهادت رسید/شهید علیرضا هاشمی نژاد را بیشتر بشناسیم

    قبل از آغاز عملیات کربلای 5 با یکی از دوستان به جبهه میرفت. در راه دوستش به علیرضا می گوید: علیرضا به خدا قسم که شهید می شوی . علیرضا پشت فرمان در حالی که گریه می کرد. می گوید : نه من لیاقت شهادت را ندارم ...

    شهیدی که در روز شهادت حضرت زهرا (س) به شهادت رسید/شهید علیرضا هاشمی نژاد را بیشتر بشناسیم

    " بنده حقیر علیرضا هاشم نژاد کمتر از آنم که بتوانم کلامی در رابطه با جنگ بگویم لیکن چون وظیفه است کلامی هر چند با زبان قاصر می گویم ما امیدواریم که در هر کجای جهان به فرمان خداوند تبارک و تعالی بنا به نص صریح قرآن که در مقدمه عرایضم قرائت نمودم که خداوند می فرماید : ای مومنین آیا می خواهید شما را به تجارتی سودمند که شما را از عذاب دردناک آخرت نجات ببخشد دلالت کنم و می فرماید که آن تجارت این است که به خدا و رسول او ایمان آورید و جهاد کنید به مالتان و جانتان که این کار برای شما بهتر است اگر دانا باشید . ما نیز به فرمان حضرت احدیت جل جلاله آمده ایم که در راه او و به نام او و به یاد او و برای رضای او اگر لیاقتی داشته باشیم کاری انجام دهیم و اگر خداوند متعال ما را به فیض عظمای شهادت نائل گرداند ما سراپا آماده هستیم که ان شاء الله به این فیض عظیم برسیم و امیدواریم که این عملیات به پیروزی کامل مسلمین بر علیه تمام مستکبرین ختم شود و پرچم پیروز نصر و من الله و فتح القریب بر تمام کاخهای ابرقدرتها به اهتزاز درآوریم عرضی ندارم به جز اینکه بگویم . خدایا خدایا تا انقلاب مهدی حتی کنار مهدی خمینی را نگهدار . والسلام .مادر ره عشق نقص پیمان نکنیم         گر جان طلبد دریغ از جان نکنیم  / دنیا اگر از یزید لبریز شود          ما پشت به سالار شهیدان نکنیم . والسلام (برگزیده ای از مصاحبه ی شهید در جبهه)


    سردار شهیدی که در روز شهادت حضرت زهرا (س) با تیری به پهلو به شهادت رسید

     


    نوید شاهد فارس: شهید علیرضا هاشمی نژاد در پنجم تیرماه 1341 در خانواده ای مذهبی در نوبندگان فسا  دیده به جهان گشود . دوران ابتدایی  را در دبستان ابن سینای زادگاه خویش آغاز و پس از طی سه سال به همراه خانواده عازم شیراز گردید و ما بقی دوران تحصیلی را در دبستان ریاضی در شیراز با موفقیت پشت سر نهاد و سپس وارد مدرسه راهنمایی خیام گردید در این ایام که حدود 12 سال بیش نداشت سخت پابند مسائل اسلامی شده نماز را به پا می داشت. علاقه ی خاصی به زیارت اماکن مقدس داشت و همه روزه به هنگام بازگشت از مدرسه به آرامگاه قدمگاه مشرف و به زیارت حرم مطهر می پرداخت . دوره متوسطه تحصیلی را در دبیرستان شهید خدری آغاز و تا سال سوم نظری ادامه داد .

    علیرضا پس از اتمام درس از ساعت 3 الی 5 بعد از ظهر در کلاس قرآن که از طرف حوزه علمیه قم در خیابان نادر شیراز برگزار می شد شرکت می نمود که به دلیل پشتکاری بسیار در مسائل دینی و مذهبی تقدیر نامه هایی به ایشان داده شد. در اکثر مجالس مذهبی شرکت می کرد و در بین دوستان از محبوبیت خاص خود برخوردار بود . چرا کهاو نیز دوستانش را معلمان و الگوهای خویش می دانست .

     

     

    با حرکت عظیم حزب الله به رهبری امام امت رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی علیرضا هم به این دریای پر خروش پیوست و سهم خود را در پیروزی انقلاب اسلامی و شکست اهریمن ادا نمود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیت های خود را گسترش داد و عضو انجمن اسلامی دبیرستان و همچنین پایگاه مقاومت مسجد حجت القائم درآمد و به دنبال آن با همکاری و پیشنهاد جمعی از دوستان ، پایگاه مقاومت شهید شقاقیان را در مدرسه شهید فیاض بخش پی ریزی کرد .

     وی همچنین همکاری بسیار نزدیکی با مسجد فتح و مسجد جامع داشت و شبهای بسیاری را در پایگاه مقاومت شهید نقدی در امر نگهبانی به صبح می رساند . و این در حالی بود که وی برای تامین معاش خانواده در کنار فعالیتهای خود و تحصیل به کار هم مشغول بود . در زمینه نویسندگی مقالاتی را تهیه و در مراسم صبحگاهی مدرسه برای دانش آموزان می خواند . که مورد توجه بسیاری قرار می گرفت .

    سردار شهیدی که در روز شهادت حضرت زهرا (س) با تیری به پهلو به شهادت رسید

    باپیروزی انقلاب وآغاز جنگ تحمیلی علیرضا در سال سوم نظری بود که عازم جبهه های نور علیه ظلمت گردید و پس از مدتی کوتاه با پوشیدن لباس مقدس پاسداری خود را کاملا وقف اسلام و انقلاب اسلامی نمود و به طور کلی جنگ را در راس همه امور حتی مسائل خانوادگی قرار داد .

     

    پس از ورود به سپاه پاسداران ابتدا در قسمت مخابرات شروع به فعالیت کرد و پس از چندی به سمت مسئول مخابرات لشکر 19 فجر انتخاب و مشغول به کار شد و سپس عازم مناطق جنگی گردید و در طول مدتی که در جبهه ها حضور داشت در عملیات های مختلفی از جمله : عملیات بدر در منطقه عملیاتی جزیزه مجنون عملیات والفجر 8 در منطقه عملیاتی فاو و کربلای 4 و 5 شرکت داشت و از ناحیه های مختلف بدن در کل عملیات چندین بار مجروح گردید ولی وقوع اینگونه حوادث او را مقتدرتر از پیش ساخت . به طوری که هر بار که به مرخصی می آمد پس از چند روز دوباره عازم منطقه می گردید و در طول مدت حضور در کنار خانواده مسئله شهادت را برای خانواده جا انداخته بود .

     

    مادر از فضائل اخلاقی علیرضا می گوید:

    هر وقت برا علیرضا پارچه ای می خریدم قبل از دوخت ان را می شست دلیل را از او می رسیدم می گفت: شاید کسی پولی چهت خریدن پیراهن نداشته باشد و با دیدن لباس جدیدم دلش بگیرد...

    پس از شهادت علیرضا خیلی گریه و بی تابی ی ردم شبی در خواب علی رضا را دیدم . پرسیدم مادر چرا ازدواج نکردی . جلو آمد و نوری به دستم داد و گفت چرا ناراحتی این زن و بچه ی من هست . چرا ناراحتی ناراحت نباش.

     

    پدر از عشق شهید به شهادت می گوید:

    عاشق شهادت بود. در اهواز شخصی به او گفت. تو شهید خواهی شد. علیرضا گفت : من شهید نمی شوم و لیاقت شهادت را ندارم .

    به هر حال در همه عملیاتها شرکت می کرد. شهادت دوستانش را میدید و بی نهایت دلگیر می شد که چرا من به شهادت نمی رسم.

    تا اینکه قبل از آغاز عملیات کربلای 5 با یکی از دوستان به جبهه میرفت. در راه دوستش رو به علیرضا می گوید: علیرضا به خدا قسم که شهید می شوی . علیرضا پشت فرمان  در حالی که گریه می کرد. می گوید : نه من لیاقت شهادت را ندارم . تا اینکه در همان عملیا ت به شهادت رسید.

     

    شهید هاشم نژاد در قسمتی از وصیت نامه اش می نویسد:

     خداوندا اگر در این جهان لیاقت زیارت آقایم حضرت امام حسین علیه السلام نصیبم نگردید . از درگاه بی نیازت توفیق زیارت و شفاعت از آن وجود مقدّس را در جهان باقی مسئلت می نمایم " . خداوندا از درگاه مقدّس و بی نیازت عفو گناهان و هر آنچه را که موجب دوری از تو گردیده است مسئلت می نمایم .

    خدمت آقایم سلام و دعا می رسانم امیدوارم سلامت باشید و خداوند متعال شما را در عبادات و سیر الی الله موفّق تر از پیش بفرماید و از شما می خواهم که این فرزند کوچک خویش را حلال نمایید شما در رابطه با بنده زحمات زیادی می کشیدید و بنده نتوانستم زحمات شما را جبران نمایم آقا شما می دانید و نیک می دانید که این دنیا پلی است جهت گذشتن و چه سعادتی از شهادت بالاتر که انسان با شناخت کامل از راهش تداوم بخش راه سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام باشد و خداوند متعال فرموده است " و الّذین جاهدوا فینا لنهدیّنهم سبلنا " " کسانی که در راه ما جهاد کنند ما راههای خود را به آنها نشان می دهیم " " عنکبوت 69" و مزد جهاد در راه خداوند متعال شهادت در راهش است و از شما تقاضامندم که صبر را پیشه خود در این امر قرار دهید که خداوند متعال در حدیث قدسی می فرماید " من لم یرض بقضائی و لم یصبر علی بلائی فلیلتمس ربّاً سوای" . خدای والا فرماید : " هر که بقضای من رضا ندهد و بر بلای من صبر نکند خدائی جز من جوید " و شما مطمئن باشید که رفتن از این دنیا رفتن از زندان است و در آن جهان است که انسان از بند تمایلات و هواهای نفسانی راحت است و در پیشگاه خداوند متعال روزی می خورد امیدوارم خداوند متعال شما را اجر جزیل و صبر جمیل عنایت فرماید و عاقبت شما را ختم بخیر گرداند .

    لحظه شهادت:

    تا وارد اتاق شدم از خواب پرید. رو پیشونیش عرق نشسته بود.

    گفتم : چی شده داداش؟
    گفت: یه ساعت بود با حضرت زهرا (س) حرف میزدم ... و ادامه داد: فقط از خدا میخوام که روز شهادت بی بی شهید شم .
    روز شهادت حضرت زهرا (س) بود. قنوت نماز صبح بود که ترکش خورد به پهلوش ..


    شهید علیرضا هاشم نژاد سرانجام در 25 دی ماه سال 65  در عملیات کربلای 5 در صبح شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) با اصابت تیری به پهلو همچون پرنده آسمان عشق و زائر لقاء الله و گلبرگهای بوستان عاشقان حق و منتظران فجر بوسه زد و عارفانه در مسلخ عشق گردن نهاد و نوید فتح و ظفر را به ارمغان آورد.

    پیکر پاک و مطهر شهید گرانقدر علیرضا هاشمی نژاد در شانزدهم بهمن ماه 1365 بر دوش امت حزب الله در شیراز تشییع و در گلستان دارالرحمه به خاک سپرده شد .

    گرد اورنده:حمید عباس زاده

    منبع : حامیان ولایت

    نظرات بینندگان
    نظرات شما